Conversive & Daisycon bundelen hun expertise met Affiliate Management

In de snelgroeiende wereld van e-commerce is het behalen van sales en rendementsdoelstellingen van cruciaal belang voor vrijwel elk bedrijf. Om deze doelstellingen te realiseren, is het essentieel om effectieve marketingkanalen te gebruiken die waarde toevoegen aan het bedrijf. Eén van de best presterende kanalen op het gebied van rendement is affiliate marketing. Wij informeren je graag over de synergie die is ontstaan tussen Daisycon als affiliate netwerk en Conversive als uitvoerende affiliate manager. En wellicht nog belangrijker, belichten wij de voordelen van het uitbesteden van affiliate management.

De voordelen van Affiliate Management

Een van de belangrijkste voordelen voor e-commerce bedrijven bij het uitbesteden van affiliate management is de mogelijkheid om een veel grotere business impact te realiseren. Bij e-commerce bedrijven zien we doorgaans een gebrek aan tijd en expertise om echt het maximale uit het affiliate kanaal te halen. Middels actief beheer en het bundelen van de expertises bij Daisycon & Conversive, kunnen klanten meer leads, sales en omzet uit het affiliate kanaal halen. Conversive beschikt over diepgaande kennis van affiliate marketing en heeft via Daisycon toegang tot een uitgebreid netwerk van affiliates in Europa. Doordat beide onderdeel zijn van het marketing collectief Linehub kunnen vele malen sneller strategieën en optimalisaties worden ontwikkeld en uitgevoerd. Wat resulteert in een snellere groei van het affiliate programma.

Tijdsbesparing voor de klant is een ander belangrijk voordeel van het uitbesteden van affiliate management. Het beheren van een affiliate programma vereist constante monitoring, communicatie met affiliates, optimalisaties en rapportage. Door deze taken uit te besteden aan Conversive, kan de klant zich richten op andere belangrijke taken, zoals productontwikkeling, klantenservice en strategische groei. Conversive neemt de verantwoordelijkheid voor het dagelijkse beheer van het affiliateprogramma op zich, waardoor de klant tijd en energie bespaart.

Kostenbesparing is een ander voordeel dat voortvloeit uit het uitbesteden van affiliate management aan Conversive. Affiliate management valt vaak tussen wal en schip doordat dit doorgaans enkele uren per week beslaat en dus tijd vergt ten koste van andere zaken en taken waar marketeers zich op richten. Het outsourcen van affiliate beheer is doorgaans goedkoper dan iemand aannemen. Daarnaast biedt Conversive een groot efficiëntievoordeel ten opzichte van andere agencies. De vraag is altijd: wie koop je in? De winnende combinatie zit hem in enerzijds experts van het desbetreffende affiliate netwerk en anderzijds het behoren tot een marketing agency. 


De lijnen tussen Daisycon en Conversive zijn zeer kort. Gezamenlijke expertise, ervaring en data worden ingezet om veel effectiever en sneller resultaten te optimaliseren. Bij deze efficiënte samenwerking hoort ook een competitievere prijsstructuur, waardoor klanten kunnen profiteren van kostenbesparingen zonder in te leveren op de kwaliteit van het affiliate programma. We snijden de overbodige bureau uren – die doorgaans opgaan aan project management – er gewoon tussenuit. Dat is in deze setup niet nodig. Hiermee bieden we ook de beste propositie aan klanten.

Conversive als Affiliate Manager

Het uitbesteden van affiliate management aan een online marketingbureau zoals Conversive biedt e-commerce bedrijven een reeks waardevolle voordelen. Klanten kunnen profiteren van een grotere business impact middels besparing van tijd en geld. Tegelijkertijd helpt de ingehuurde expertise in het behalen van betere resultaten.

 

Conversive beschikt over diepgaande kennis van affiliate marketing en heeft via Daisycon toegang tot een uitgebreid netwerk van affiliates in Europa. Doordat beide onderdeel zijn van het marketing collectief Linehub kunnen vele malen sneller strategieën ontwikkeld worden en optimalisaties uitgevoerd die resulteren in een snellere groei van het affiliate programma. Door te kiezen voor een gespecialiseerd online marketingbureau kunnen e-commerce bedrijven hun affiliateprogramma naar nieuwe hoogten tillen en hun concurrentiepositie versterken.


Bij Conversive maken wij veelal in de consideration-fase van de campagne gebruik van de verkeer-doelstelling, ofwel in de think-fase in het STDC-model. Hierbij activeren wij oriëntatie op de landingspagina waardoor een aankoopbeslissing wordt beïnvloed. Verkeer kunnen we in een latere fase retargetten met andere campagnedoelstellingen. Wil jij gebruik van de kennis en expertise van Conversive? Neem dat vrijblijvend contact met ons op. 

affiliate management, Conversive & Daisycon bundelen hun expertise met Affiliate Management

Martijn Zoetebier

Managing Director Conversive & Group Director Business Development

+31(0)36 200 21 30

[email protected]