jQuery(document).ready(function(){ jQuery(\"button.et_pb_contact_submit\").text(\'Verzenden\'); });

Dat Facebook groot en wijdverspreid is en door praktisch heel Nederland gebruikt wordt, dat is geen nieuws. Met bijna 10 miljoen accounts in Nederland zit zo’n beetje iedereen die kan lezen er op. De tegengeluiden zijn onder andere dat de jongeren massaal Facebook verlaten voor andere social media zoals Snapchat en Musical.ly.

Onze ervaring is dat Facebook ondanks deze beweging zich als advertentie medium zeer sterk ontwikkeld heeft en nog steeds verder groeit qua effectiviteit. Niet alleen is het bereik heel groot, maar de mogelijkheid om de juiste mensen te bereiken, maakt het ideaal voor iedere campagne met een duidelijke doelgroep.

Hieronder 3 voorbeelden van de succesvolle ervaringen die wij hebben gehad met leadwerving en conversiegerichte campagnes op Facebook.

Welgestelde ouderen vertonen veel interactie

Voor verschillende opdrachtgevers zochten we interactie op een ‘oudere’ doelgroep. Op Facebook als medium werd in de eerste instantie verbaasd gereageerd. Wat blijkt: de doelgroep van 65+ vertoont in deze campagnes zelfs een veel hogere interactie dan de jongere doelgroepen. We behaalden in dit geval een 40% hogere CTR dan op de doelgroep 45-54 jaar. Het ging hierbij niet over rollators, maar over avontuurlijke vakanties!

 

Geweldige mogelijkheden om te targetten op interesses en locatie

Voor de toeristische sector, is de mogelijkheid om op talrijke interessegebieden te targetten ook zeer geschikt. Indien iemand geinteresseerd is in ‘watersport’, is deze persoon zeer waarschijnlijk ook geïnteresseerd in de zeil- en surfmogelijkheden van Flevoland. Deze interesse kan ook voortkomen door fysieke aanwezigheid op watersportgebieden. Vanuit de andere kant gezien: als iemand zich als toerist begeeft in bijvoorbeeld Amsterdam, zijn deze mensen goed te benaderen voor andere trekpleisters in de buurt van Amsterdam. Op deze manier werven we bijvoorbeeld succesvol geïnteresseerde dagjesmensen voor verschillende toeristische regio’s.

Facebook is zeer laagdrempelig voor inschrijvingen

Het feit dat Facebook haar gebruikers kent én iedereen daar ingelogd is, maakt het voor de gebruiker héél makkelijk om zich in een paar klikken aan te melden of een contactaanvraag te doen. Veelal is zo’n formulier al volledig pre-filled of kan men een één click zijn gegevens delen om een contactaanvraag te doen. Dit is zeer geschikt voor brochure aanvragen, maar bijvoorbeeld ook voor het werven van deelnemers aan (gratis) evenementen. Zo hebben we voor een vakantiebeurs van één van onze opdrachtgevers het merendeel van de deelnemers geacquireerd.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Facebook Advertising voor uw business, neem gerust contact met ons op! Een van onze specialisten kan u er alles over vertellen.

 

Voor meer informatie over wat Conversive voor uw Facebook Marketing kan betekenen klik op de button of neem contact met ons op! Bellen kan ook via 030 740 0707.