Bedrijf conversive

Bedrijf “X” was op zoek naar een nieuwe inzichten en adviezen voor hun Google Ads account. Hun voorkeur ging uit naar een online marketingbureau die hierbij als adviserende partijen kan fungeren, waarbij Bedrijf “X” het beheer in eigen handen behoud. Hierdoor kwamen zij bij Conversive terecht, die deze samenwerkingsvorm graag aan wilde gaan. 

De focuspunten van Bedrijf “X” lagen op het meer winstgevend maken van het account; een hoge omzet tegen een lage mediaspend. Bovendien wilde zij de targeting instellingen onder de loep nemen, om zo de juiste audience te kunnen bereiken met hun advertenties. De algehele marketingdoelstellingen bestaan uit het verhogen van de product- en brand awareness en het doen toenemen van de interesse binnen de doelgroep, met als resultaat het uitbreiden van hun actieve klantenbestand.

Advies zonder verplichting?

Gezamenlijk doel- en procesgericht werken.

Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.

Uitdaging

Bedrijf "X" heeft de uitdaging om hun Google Ads account zo in te stellen dat een hoge omzet wordt gegenereerd tegen een lage investering, met als basis een juiste doelgroepstargeting.

Oplossing

Om meer verkopen te realiseren en de online zichtbaarheid te verhogen, is  Conversive verantwoordelijk voor de campagne performance en optimalisaties van Google Ads via een beheer- en optimalisatie rol. De insteek hierbij is het afvangen van een grote vraag naar en gerelateerde zoekopdrachten aan Bedrijf “X” producten.

Hiernaast het communiceren en benadrukken van de bedrijfs- en productproposities om de doelgroep te informeren en activeren. Bovendien de online vind- en zichtbaarheid verhogen om de concurrentie tegen te gaan en de naamsbekendheid te doen stijgen.

Hiervoor zijn we gestart met het analyseren van het huidige account, waaruit bevindingen en adviezen zijn opgesteld. Een belangrijke eis vanuit Bedrijf “X” is het reduceren van de kosten tot een maximale waarde van 15% ten opzichte van de conversiewaarde, om op deze manier te voldoen aan de marketingdoelstelling om het Google Ads account meer winstgevend dan de huidige situatie te waarborgen.

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive

Resultaten

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive

Op basis van een uitgebreide doelgroep-, zoekwoorden- & zoektermenanalyse heeft Conversive adviezen opgesteld over de meest effectieve vormgeving van de campagnestructuur. Bovendien heeft Conversive op basis van de bevindingen uit de huidige setup, adviezen gegeven met betrekking tot de instellingen, target doelgroep en keywords. Binnen de periode van juli 2023 t/m januari 2024 hebben de volgende resultaten zich voorgedaan ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor:

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive  31% meer omzet

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive  2% minder kosten

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive  44% stijging in ROAS

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive  13% stijging in sessieduur (GA4)

De behaalde positieve wijzigingen in bovenstaande metrics bevestigen dat de juiste target audience wordt benaderd en geactiveerd met de juiste boodschap vanuit de advertentieteksten. Dit duidt op kwalitatief verkeer waarbij Bedrijf “X” aan hun behoeften kan voldoen. 

Wegens strakke communicatielijnen, vertrouwen, een professionele werkwijze, advies en het overall meedenken met andere kanalen, buiten het beheer van Conversive, heeft Bedrijf “X” voor een verlenging van een onbepaalde tijd contract gekozen en ons het beheer in laten doen.

Meer info?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw specifieke doelstellingen?

Neem vrijblijvend contact op met onze online marketing specialisten als je vragen over onze diensten hebt, meer informatie over deze case wil of interesse hebt in een gratis Google Ads audit.

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive

Berend Meijer

Team Lead Affiliate Services

+31(0)36 200 21 30
[email protected]

VAN DER VEN AUTO'S conversive

Als Marktplaats gecertificeerd bedrijf Marktplaats advertising beheert en optimaliseert Conversive al jarenlang de Admarkt campagnes voor Van der Ven Auto’s.

Door de bekendheid met het account en deze markt werd ook de kans gezien om de SEA campagnes te optimaliseren en daarmee te zorgen voor een verbetering van de performance van het Google Ads account.

Advies zonder verplichting?

Gezamenlijk doel- en procesgericht werken.

Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive

Over Van der Ven Auto’s​

Van der Ven Auto’s is marktleider in milieuvriendelijke autorecycling. Bovendien zijn zij een duurzame autosloperij, grootleverancier van auto onderdelen en tweedehands autodealer (import en export). Voor elk automerk worden tweedehands en nieuwe materialen en onderdelen op duurzame wijze gerepareerd en (preventief) onderhouden.

Uitdaging

Het aantal ingevulde contactformulieren op de website liep steeds verder terug, de belangrijkste uitdaging voor Conversive was dan ook om dit aantal weer te verhogen. Het advertentieaccount stond nog volledig ingericht op handmatige biedingen en losse regionale campagnes.

Oplossing

De oplossing betrof het neerzetten van een overzichtelijke nieuwe campagnestructuur met meer relevantie per onderwerp/keyword in combinatie met een automatische biedstrategie. Om op deze manier het aantal conversies te maximaliseren op basis van een afgesproken doel-CPA.

Per campagne is er één responsive ad gemaakt met allerlei mogelijke en relevante koppen en bijpassende beschrijvingen. Bij het overgaan naar de nieuwe structuur kozen we voor een geleidelijke aanpak, door de oude campagnes eerst nog parallel te laten lopen en deze langzaam uit te faseren totdat de nieuwe structuur volledig live was.

Resultaten

Na de optimalisaties in het account was direct een positief effect terug te zien. Het aantal ingevulde contactformulieren steeg geleidelijk tegen acceptabele kosten. Zelfs al gedurende de leerfase van de campagne, wanneer er nog geen optimale resultaten kunnen worden verwacht, boekten we al flinke progressie.

Tijdlijn

Bovenstaande resultaten demonstreren het positieve effect van onze aanpak na het overstappen naar campagnes met de juiste relevantie in combinatie met een automatische biedstrategie. Hierdoor zijn er circa 250% meer conversies binnengehaald met een CPA verlaging van 45%.

Review

Het was een korte maar krachtige samenwerking met Conversive op het gebied van SEA. Zij hebben onze Google Ads campagnes naar een hoger plan getild. Het contact met Wandana heb ik als erg prettig ervaren. Ik heb zeer sterk het gevoel gehad dat we écht samenwerkten aan onze campagnes. De lijntjes waren kort en er was veel kennis in huis m.b.t. Ads. Ook vond ik het positief dat er breder gedacht werd dan alleen onze Google campagnes. De resultaten in onze campagnes zijn sterk verbeterd, helaas hebben wij door externe factoren de samenwerking op het gebied van SEA moeten beëindigen maar gaan we wel door met de Marktplaats dienstverlening door Conversive.”

– Marketingafdeling Van der Ven Auto’s

Meer info?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw specifieke doelstellingen?

Neem vrijblijvend contact op met onze online marketing specialisten als je vragen over onze diensten hebt, meer informatie over deze case wil of interesse hebt in een gratis Google Analytics audit.

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive

Martijn Zoetebier

Group Director Business Development

+31(0)36 200 21 30

[email protected]