Butlon conversive

Display campagnes kenmerken zich als bereik campagnes. Door gebruik te maken van een open internet display platform wordt de distributie van de campagne niet beperkt tot Google zoekpartners en derden zoals bij Google Ads het geval is.

Om de doelgroep te activeren is besloten voor creatieve content waarop transactionele keywords en CTA-button werd gecommuniceerd. Uit voorgaande successen is gebleken dat video-content in vergelijking met afbeelding-content hogere interactie- en slagingsratio oplevert.

De campagne startte met één adgroup om de potentiële doelgroep in kaart te brengen: prospecting. Na het behalen van genoeg data is hieraan parallel een tweede adgroup live gezet om de doelgroep opnieuw te bereiken: retargeting.

Advies zonder verplichting?

Gezamenlijk doel- en procesgericht werken.

Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.

display advertentie, Butlon x Conversive

Over Butlon

Butlon begon als een softwareproject voor lokale ondernemers, maar kreeg vorm toen de oom van de eigenaar een pizzeria opende. Het platform is nu uitgegroeid tot een nationale online butler. Het is DE goedkoopste online boodschappen service met een uitgebreid assortiment in voeding, huishoudelijke producten en verzorgingsartikelen.

Geen wachtrijen meer, want bij Butlon kun je moeiteloos je bestelling plaatsen via zowel de website als onze handige app. Zij bezorgen boodschappen door heel Nederland met geconditioneerde bezorgbusjes.

Uitdaging

Routine speelt vaak een rol bij het kiezen van een supermarkt. Daardoor blijft het belangrijk voor supermarkten om awareness campagnes te voeren om hun merkbekendheid te vergroten, aanbiedingen te promoten en consumenten te informeren. Deze campagnes kunnen een cruciale rol spelen in het aantrekken en behouden van klanten in een zeer competitieve markt. Butlon is op diverse kanalen actief maar zocht nieuwe kanalen om meer zichtbaarheid te creëren. Via Quantcast kunnen ze nieuwe doelgroepen vinden voor hun boodschappenservice. De algehele marketingdoelstellingen bestaan uit het verhogen van de brand awareness en nieuwe doelgroepen vinden, met als resultaat het uitbreiden van hun actieve klantenbestand

Oplossing

Om meer nieuwe klanten te werven, verkopen te realiseren en de online zichtbaarheid te verhogen, is er gekozen om via Quantcast Display te werken. 

De insteek hierbij is zichtbaarheid creëren via open internet waar er display advertenties worden getoond bij websites met interesse bij potentiële nieuwe klanten. Hiervoorgaand heeft de pixel van Quantcast de websitebezoekers geanalyseerd en zogenaamd ‘’Interest Based Audiences’’ opgebouwd met First-Party Data. 

Quantcast bepaalt interesses op basis van het daadwerkelijke browsegedrag van een gebruiker over verschillende inhoud categorieën in de laatste 30 dagen. Wanneer interesses bovenop een doelgroep worden toegepast, fungeren ze als een filter dat de doelgroep verfijnd tot alleen degenen wiens browsegedrag overeenkomt met de gekozen criteria voor interessecategorieën.

display advertentie, Butlon x Conversive

display advertentie, Butlon x Conversive

Resultaten

Op basis van een opgestelde strategie heeft Conversive adviezen opgesteld over de meest effectieve vormgeving van de campagnestructuur gebaseerd op prospecting en retargeting. Binnen de periode van november 2023 t/m januari 2024 hebben de volgende resultaten zich voorgedaan ten opzichte van een eerdere campagne dezelfde periode het jaar ervoor:

display advertentie, Butlon x Conversive  41% meer omzet

display advertentie, Butlon x Conversive  40% meer conversies

display advertentie, Butlon x Conversive  65% daling in CPA

display advertentie, Butlon x Conversive  35% stijging in ROAS

display advertentie, Butlon x Conversive

De behaalde positieve wijzigingen in bovenstaande metrics bevestigen dat de interest based audiences van Quantcast worden worden benaderd en geactiveerd met de juiste boodschap vanuit de display advertenties. Dit duidt op kwalitatief verkeer waarbij Butlon aan hun behoeften kan voldoen en zo op een later stadium naar de CLV(Customer Lifetime Value) gekeken kan worden.

Wegens strakke communicatielijnen, vertrouwen, een professionele werkwijze en advies, hebben wij een continuerende samenwerking met elkaar.

display advertentie, Butlon x Conversive

display advertentie, Butlon x Conversive

Review

“Uitstekende samenwerking met veel kennis en ervaring. We hebben recentelijk besloten om onze samenwerking verder uit te breiden vanwege de indrukwekkende resultaten. Zeker een aanrader!”

– Ninos Masoud – Team Lead Marketing 

Meer info?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw specifieke doelstellingen?

Neem vrijblijvend contact op met onze online marketing specialisten als je vragen over onze diensten hebt, meer informatie over deze case wil of interesse hebt in een gratis Google Ads audit.

display advertentie, Butlon x Conversive

Esmée Mulder

International Client Lead

+31(0)36 200 21 30

[email protected]