Bedrijf conversive

Bedrijf “X” was op zoek naar een nieuwe inzichten en adviezen voor hun Google Ads account. Hun voorkeur ging uit naar een online marketingbureau die hierbij als adviserende partijen kan fungeren, waarbij Bedrijf “X” het beheer in eigen handen behoud. Hierdoor kwamen zij bij Conversive terecht, die deze samenwerkingsvorm graag aan wilde gaan. 

De focuspunten van Bedrijf “X” lagen op het meer winstgevend maken van het account; een hoge omzet tegen een lage mediaspend. Bovendien wilde zij de targeting instellingen onder de loep nemen, om zo de juiste audience te kunnen bereiken met hun advertenties. De algehele marketingdoelstellingen bestaan uit het verhogen van de product- en brand awareness en het doen toenemen van de interesse binnen de doelgroep, met als resultaat het uitbreiden van hun actieve klantenbestand.

Advies zonder verplichting?

Gezamenlijk doel- en procesgericht werken.

Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.

Uitdaging

Bedrijf "X" heeft de uitdaging om hun Google Ads account zo in te stellen dat een hoge omzet wordt gegenereerd tegen een lage investering, met als basis een juiste doelgroepstargeting.

Oplossing

Om meer verkopen te realiseren en de online zichtbaarheid te verhogen, is  Conversive verantwoordelijk voor de campagne performance en optimalisaties van Google Ads via een beheer- en optimalisatie rol. De insteek hierbij is het afvangen van een grote vraag naar en gerelateerde zoekopdrachten aan Bedrijf “X” producten.

Hiernaast het communiceren en benadrukken van de bedrijfs- en productproposities om de doelgroep te informeren en activeren. Bovendien de online vind- en zichtbaarheid verhogen om de concurrentie tegen te gaan en de naamsbekendheid te doen stijgen.

Hiervoor zijn we gestart met het analyseren van het huidige account, waaruit bevindingen en adviezen zijn opgesteld. Een belangrijke eis vanuit Bedrijf “X” is het reduceren van de kosten tot een maximale waarde van 15% ten opzichte van de conversiewaarde, om op deze manier te voldoen aan de marketingdoelstelling om het Google Ads account meer winstgevend dan de huidige situatie te waarborgen.

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive

Resultaten

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive

Op basis van een uitgebreide doelgroep-, zoekwoorden- & zoektermenanalyse heeft Conversive adviezen opgesteld over de meest effectieve vormgeving van de campagnestructuur. Bovendien heeft Conversive op basis van de bevindingen uit de huidige setup, adviezen gegeven met betrekking tot de instellingen, target doelgroep en keywords. Binnen de periode van juli 2023 t/m januari 2024 hebben de volgende resultaten zich voorgedaan ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor:

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive  31% meer omzet

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive  2% minder kosten

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive  44% stijging in ROAS

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive  13% stijging in sessieduur (GA4)

De behaalde positieve wijzigingen in bovenstaande metrics bevestigen dat de juiste target audience wordt benaderd en geactiveerd met de juiste boodschap vanuit de advertentieteksten. Dit duidt op kwalitatief verkeer waarbij Bedrijf “X” aan hun behoeften kan voldoen. 

Wegens strakke communicatielijnen, vertrouwen, een professionele werkwijze, advies en het overall meedenken met andere kanalen, buiten het beheer van Conversive, heeft Bedrijf “X” voor een verlenging van een onbepaalde tijd contract gekozen en ons het beheer in laten doen.

Meer info?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw specifieke doelstellingen?

Neem vrijblijvend contact op met onze online marketing specialisten als je vragen over onze diensten hebt, meer informatie over deze case wil of interesse hebt in een gratis Google Ads audit.

Bedrijf x, Bedrijf X  & Conversive

Esmée Mulder

International Client Lead

+31(0)36 200 21 30

[email protected]