gsmweb conversive

GSMweb  en Conversive hebben een langdurige samenwerking voor de inzet van performance campagnes.

Deze campagnes bevatten veel producten waardoor continu high performances worden geleverd tegen de beste kosten en efficiëntie binnen de structuur van alle providers en mobiele telefoons.

Advies zonder verplichting?

Gezamenlijk doel- en procesgericht werken.

Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.

GSMweb, GSMweb x Conversive

Over GSMweb

GSMweb is de grootste onafhankelijke mobiele prijsvechter van Nederland. Naast de voordeligste mobiele abonnementen van de grote providers (T-Mobile, Tele2, KPN, Telfort, Ben, Vodafone en Lebara) biedt GSMWEB.nl ook de nieuwste toestellen aan van bekende leveranciers (Apple, Samsung, Huawei etc.).

Uitdaging​

De structuur bestond uit één campagne voor ieder type toestel, dat in de adgroups verder werd gespecificeerd. De uitkomst hiervan was een gigantische campagnestructuur met weinig overzicht. Conversive had de uitdaging om de structuur volledig om te bouwen naar een efficiënte indeling, met als voordeel een overzichtelijk account waarin efficiënt gewerkt en geoptimaliseerd kan worden.

Oplossing

Conversive heeft de gehele campagnestructuur omgebouwd naar campagnes waarbij providers gecombineerd zijn met het telefoonmerk, het type toestel en de bijbehorende abonnementsvorm. Iedere campagne bevat één responsive tekstadvertentie. Het voordeel hiervan is dat middels Google Machine Learning deze campagnes beter presteren doordat de content nauwkeurig wordt afgestemd op het zoekgedrag van potentiële klanten.

GSMweb, GSMweb x Conversive

Resultaten

Leerfase

Google heeft maximaal twee weken nodig om de gekozen biedstrategie in combinatie met bestaande campagne data en soortgelijke campagnes van bedrijven in dezelfde branche te bestuderen. In deze periode staat de campagne live, echter worden nog geen optimale resultaten behaald. Dit komt doordat Google nog zoekende is naar de beste toepassing bij de gekozen biedstrategie en kosten.

Analyse

Twee weken nadat de campagnestructuur binnen het GSMweb account was omgebouwd, heeft Conversive performances geanalyseerd op basis van best presterende campagnes; met de meeste conversies tegen de beste CPA (cost-per-acquisition). Vervolgens is in deze campagne de prestatie van iedere kop en beschrijving geanalyseerd. Hieruit heeft Conversive de best presterende koppen en beschrijvingen samengevoegd tot één responsive tekstadvertentie, waarna een 50/50 experiment is uitgevoerd over de periode van één maand.

Experiment

Google Ads biedt de mogelijkheid experimenten uit te voeren. Conversive heeft hiervan gebruik gemaakt door een concept aan te maken en vervolgens de desbetreffende campagne voor het experiment te selecteren. Vervolgens bestaat de keuze in welke verhouding de twee campagnes worden vertoond. Hierbij adviseert Google een gelijke mate van vertoning, ofwel 50/50. Google maakt een kopie van de bestaande campagne, zodat hierin aanpassingen kunnen worden gemaakt die getest zullen worden. Als laatste wordt de periode van het experiment bepaald, in dit geval één maand.

Resultaten

Uit het experiment is gebleken dat de beste campagne, met de meest vertoonde koppen en beschrijvingen, voor een 4% lagere CPA heeft gezorgd met 23% meer conversies. Hierdoor is het doel om de CPA te verlagen behaald. Vandaar dat Conversive heeft besloten de bestaande responsive tekstadvertenties aan te passen met de nieuw geteste koppen en beschrijvingen. Middels de knop ‘toepassen’ kan eenvoudig en snel overal de uitkomst van het experiment in bestaande live campagnes worden toegepast.

Review

“Conversive is een top bedrijf. Ze hebben de online marketing van gsmweb.nl op een veel hoger niveau weten te krijgen. De medewerkers luisteren uitermate goed naar je wensen. Ze weten die te vertalen naar een perfect online marketingconcept (Adwords en Banner campagnes).”

– Eigenaar GSMweb

Meer info?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw specifieke doelstellingen?

Neem vrijblijvend contact op met onze online marketing specialisten als je vragen over onze diensten hebt, meer informatie over deze case wil of interesse hebt in een gratis Google Ads audit.

GSMweb, GSMweb x Conversive

Martijn Zoetebier

MD Conversive & Business Development Director 

+31(0)36 200 21 30

[email protected]