Zo Zero is een online webshop dat plasticvrije alternatieven aanbiedt, geboren uit de ambitie om het gebruik van plastic te verminderen en anderen daarbij te helpen. Zij hebben samen met Conversive hun krachten gebundeld om hun online zichtbaarheid te verhogen en de bewustwording van plastic verbruik te stimuleren.
Om dit doel te bereiken heeft Conversive een omnichannel strategie opgesteld en gehanteerd, waarbij Conversive verantwoordelijk is voor de opzet, beheer en optimalisaties.
Advies zonder verplichting?
Gezamenlijk doel- en procesgericht werken.
Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.
Over Zo Zero
Zo Zero is een online winkel voor #zeroplastic en #zerowaste producten. Geboren uit de ambitie om het gebruik van plastic wegwerpartikelen te verminderen en anderen daarbij te helpen. Zij geloven dat het makkelijk moet zijn om zo min mogelijk afval te produceren en plastic te vermijden. Zij ondersteunen hierin middels verkoop van plasticvrije alternatieven en het delen van tips en tricks. Hiernaast zijn de producten ook nog eens vegan, dierproef- en palmolie vrij.
Uitdaging
Zo Zero heeft als communicatiedoelstelling het creëren van bewustwording over plastic verbruik en de relatief eenvoudige en betaalbare manier om alternatieve voor ‘single-use’ plastic te vinden en afval te verminderen. Hierbij is de marketingdoelstelling het verhogen van product- & brand awareness en interests, met een stijging van verkopen en het uitbreiden van het klantenbestand als bijkomend resultaat.
Oplossing
Om de online zichtbaarheid te verhogen en de bewustwording van plastic verbruik te stimuleren is een omnichannel strategie gehanteerd, waarbij Conversive verantwoordelijk is voor de opzet, beheer en optimalisaties van Google Ads en Social Advertising.
De insteek hierbij is het afvangen van een grote vraag naar plastic verbruik en duurzaamheid gerelateerde zoekopdrachten. Hiernaast het communiceren en benadrukken van de bedrijfs- en productproposities om de doelgroep te informeren en activeren. Bovendien de online vind- en zichtbaarheid verhogen om de concurrentie tegen te gaan en de naamsbekendheid te doen stijgen.
Hiervoor zijn in Google Ads meerdere campagnes ingezet, gespecificeerd in drie campagnetype; Search, Shopping & Performance Max campagnes. In Meta Business Manager zijn bekendheid en verkoop campagnes opgesteld, getarget op de diverse fases van de customer journey, in diverse communicatiestijlen met andere visuele en tekstuele content.
Resultaten
Google Ads
Na een uitgebreide doelgroep- en zoekwoorden & -termenanalyse, heeft Conversive een campagnestructuur vormgegeven, gespecificeerd op branding, bestseller producten en het zoekgedrag van de potentiële doelgroep. In de gehele looptijd zijn afgerond 930 duizend vertoningen behaald. Met een gemiddelde CPC van €0,26 zijn de kosten in toom weten te houden, waardoor een gezonde ROAS van 450% is behaald.
Social Ads
Meerdere campagnes van diverse campagnetype heeft Conversive opgezet, met ieder een andere communicatie- & marketingdoel. De campagnes kunnen gespecificeerd worden als bereik, verkoop en retargeting campagne. Binnen de campagnes zijn meerdere adgroups ingesteld met ieder een andere doelgroep, relevant aan het bedrijf, de producten en de context van het advertentiemateriaal. Middels monitoring, analyses en optimalisaties zijn de campagnes winstgevend gebleken. Overeenkomend met onze verwachtingen, hebben de campagnes een rendament van 520% weten te behalen.
Meer info?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw specifieke doelstellingen?
Neem vrijblijvend contact op met onze online marketing specialisten als je vragen over onze diensten hebt, meer informatie over deze case wil of interesse hebt in een gratis Google Ads audit.
Martijn Zoetebier
Managing Director Conversive & Group Director Business Development
+31(0)36 200 21 30