De evenementenbranche heeft vanwege de pandemie de afgelopen jaren voor een flinke uitdaging gestaan. Latin Village, die normaal gesproken het gehele jaar hun feesten promoot, stond ook hierdoor stil.
Na meer dan 2 jaar kregen festivals eindelijk een “GO”. Latin Village was helemaal ready het nieuwe festivalseizoen aan te vliegen met Conversive als social advertising partij.
Advies zonder verplichting?
Gezamenlijk doel- en procesgericht werken.
Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.
Over Latin Village
Latin Village is een muziekfestival voor een groot scala muziekliefhebbers. Met bekende internationale en nationale latin artiesten, house dj’s, salsa bands en jocks uit de voorhoede van de nationale hiphop en R&B top. Het festival staat bekend om hun goede vibes en tunes. D-Rashid is het brein achter dit eerste in Nederland georganiseerde latin festival.
Uitdaging
Latin Village vroeg zich af: Hoe kunnen we de kaartverkoop het beste aanvliegen - hoe kondigen wij dit bij de juiste doelgroep aan en hoe stimuleren wij de koop middels de juiste advertentie content?
Oplossing
Conversive heeft een op maat gemaakte strategie voor LatinVillage ontwikkeld waarbij gebruik werd gemaakt van het STDC-model. De voornaamste focus lag hierbij op de SEE, THINK & CARE fase. Er werd bovenaan de koopfunnel gestart met een SEE-campagne om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Hierdoor werd een potentiële doelgroep verzameld waarop getarget werd in de THINK-campagne. Op basis van verkoopcijfers waren wij in staat een klantenlijst op te stellen om add on aankopen te pushen via retargeting.
Resultaten
Ondanks de corona beperkingen begin 2021, was door de overheid nog geen besluit genomen over het aankomende festivalseizoen. Met goede moed was Latin Village begonnen aan de voorbereidingen voor hun feest. Begin 2021 startte Conversive met het opstellen van de social strategie en campagnes. Helaas werd er toch een stop op festivals gezet, waardoor de werkzaamheden tijdelijk werden gepauzeerd. Begin 2022 ging het festivalseizoen weer van start en werd de social advertising forecast ruim behaald.
Tijdlijn
Het instellen van deze campagne heeft plaatsgevonden in maart 2021
Review
“Conversive takes care of our social ad campaigns and makes sure that we achieve the best possible (performance) campaign results for Latin Village event campaigns.
The contact with Wandana is good, she is flexible and always willing to help and come up with new campaign ideas.”
Head of Marketing – Latin Village
Meer info?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw specifieke doelstellingen?
Neem vrijblijvend contact op met onze online marketing specialisten als je vragen over onze social advertising diensten hebt of meer informatie over deze case wilt.