Display campagnes kenmerken zich als bereik campagnes. Door gebruik te maken van een open internet display platform wordt de distributie van de campagne niet beperkt tot Google zoekpartners en derden zoals bij Google Ads het geval is.
Om de doelgroep te activeren is besloten voor creatieve content waarop transactionele keywords en CTA-button werd gecommuniceerd. Uit voorgaande successen is gebleken dat video-content in vergelijking met afbeelding-content hogere interactie- en slagingsratio oplevert.
De campagne startte met één adgroup om de potentiële doelgroep in kaart te brengen: prospecting. Na het behalen van genoeg data is hieraan parallel een tweede adgroup live gezet om de doelgroep opnieuw te bereiken: retargeting.
Advies zonder verplichting?
Gezamenlijk doel- en procesgericht werken.
Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.
Over Jack's
Jack’s Casino is het (online) casino voor iedereen boven de 18 jaar. In de meer dan 30 casino’s geniet je van spel en entertainment in een sfeervolle en gastvrije omgeving. Naast een ruim aanbod aan speelautomaten worden er ook regelmatig winacties en evenementen georganiseerd.
Uitdaging
Naast de vele fysieke casino’s, biedt Jack’s ook online casino aan. Het marketingdoel
was dan ook om het aantal registraties voor het online casino te verhogen. Hierbij is
het behalen van een hoog bereik bij de potentiële doelgroep, die geactiveerd
worden tot registratie en het toevoegen van game-saldo, essentieel.
Forecast
Bij de forecast voor deze display campagne is een onderscheidt gemaakt tussen de twee adgroups, aangezien beide voor een ander doel dienen.
Voor branding, gefocust op bereik en awareness, waren het aantal impressies geschat op 2 miljoen in twee maanden.
Bij retargeting, bestaande uit de reeds eerder bereikte doelgroep, werden het aantal impressies in dezelfde periode geschat op 200 duizend.
Wanneer een CPC (cost-per-conversion) van onder de €100 werd behaald, mocht de campagne als winstgevend worden beschouwd.
Resultaten
In de gehele looptijd zijn 3.3 miljoen impressies behaald: 3 miljoen door de prospecting adgroup en 0.3 miljoen door de retargeting adgroup. De CPC bedroeg €8,- bij de prospecting en €17,23 bij de retargeting doelgroep. Dit kan verklaard worden door het feit dat de prospecting doelgroep uit 10x zoveel impressies bestond, waardoor de kosten gelijkmatiger over de performance zijn verdeeld.
Doordat de forecast ruimschoots overtroffen is door 1.3 miljoen meer impressies en een gemiddelde CPC van €11,10 in vergelijking met de begrootte €100,-, kan deze campagne als zeer winstgevend worden beschouwd.
Bevindingen
Na livegang werd de campagne geoptimaliseerd op basis van de verkregen inzichten. Hiertoe behoren demografische gegevens, de domeinen met hoogst aantal impressies/CTR/ROAS en de klantreis van eerste impressie tot aan conversie.
Meer info?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw specifieke doelstellingen?
Neem vrijblijvend contact op met onze online marketing specialisten als je vragen over onze diensten hebt, meer informatie over deze case wil of interesse hebt in een gratis Google Ads audit.