Hoe AI het rendement uit display advertising verbeterd
- Wandana Raghoenath
Wij waarderen uw privacy
We gebruiken cookies om uw browse-ervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en ons verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Cookiebeleid
We gebruiken cookies om u te helpen efficiënt te navigeren en bepaalde functies uit te voeren. Hieronder vindt u gedetailleerde informatie over alle cookies onder elke toestemmingscategorie.
De cookies die zijn gecategoriseerd als "Noodzakelijk" zijn opgeslagen in uw browser omdat ze essentieel zijn voor het inschakelen van de basisfunctionaliteiten van de site. ...
Functionele cookies helpen bij het uitvoeren van bepaalde functionaliteiten, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.
Functionele cookies helpen bij het uitvoeren van bepaalde functionaliteiten, zoals het delen van de inhoud van de website op sociale mediaplatforms, het verzamelen van feedback en andere functies van derden.
Analytische cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe bezoekers omgaan met de website. Deze cookies helpen bij het verstrekken van informatie over statistieken zoals het aantal bezoekers en welke pagina's zij bezoeken, het bouncepercentage en de verkeersbron. De cookies verzamelen deze data en rapporteren anonieme gegevens hierover.
Google Analytics stelt deze cookie in voor het volgen van gebruikersgedrag.
Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen te begrijpen en te analyseren, welke tot een betere gebruikerservaring leiden voor de bezoekers.
Er zijn geen cookies om weer te geven.
Advertentiecookies worden gebruikt om bezoekers gepersonaliseerde advertenties te bieden op basis van de pagina's die u eerder bezocht en om de effectiviteit van de advertentiecampagnes te analyseren.
Google DoubleClick IDE-cookies slaan informatie op over hoe de gebruiker de website gebruikt om hem relevante advertenties te tonen op basis van het gebruikersprofiel.
Andere cookies zijn cookies die worden geïdentificeerd en die nog niet in een categorie zijn ingedeeld.
Bevestigt welke cookies middels de cookiebanner zijn aanvaard.
Quantcast is een technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in het verzamelen en analyseren van gegevens over het internetpubliek en het leveren van inzichten in het gedrag van internetgebruikers aan adverteerders en publishers. Quantcast biedt een display platform en tools aan voor het begrijpen van online doelgroepen, het meten van de effectiviteit van digitale marketingcampagnes en het optimaliseren van reclame-uitgaven. Lees snel verder over de producten en diensten van Quantcast.
Quantcast verzamelt gegevens over internetgebruikers via verschillende kanalen, waaronder websites, mobiele apps en andere digitale platforms. Deze gegevens worden geanalyseerd om inzicht te krijgen in:
Quantcast biedt adverteerders de mogelijkheid om gerichte advertentiecampagnes uit te voeren op basis van de verzamelde gegevens over het online publiek. Door middel van geavanceerde targeting-technologieën kunnen adverteerders hun advertenties richten op specifieke doelgroepen die hoogstwaarschijnlijk geïnteresseerd zijn in hun producten of diensten.
Quantcast biedt tools en dashboards waarmee uitgevers en adverteerders de prestaties van hun digitale activiteiten kunnen volgen en analyseren. Deze tools stellen gebruikers in staat om belangrijke statistieken zoals:
Quantcast maakt gebruik van geavanceerde dataverzamelings- en analysemethoden, waaronder machine learning en kunstmatige intelligentie, om nauwkeurige inzichten te leveren over het gedrag van internetgebruikers. Het AI model voorspelt welke doelgroepen het meest geneigd zijn om te kopen.
Verder optimaliseert het campagnes om betrouwbare zakelijke resultaten op grote schaal te ontgrendelen. Quantcast streeft ernaar om adverteerders en uitgevers te helpen bij het maximaliseren van de effectiviteit van hun digitale marketing- en reclame-inspanningen door middel van data-gedreven inzichten en oplossingen.
Quantcast uit haar diensten in display campagnes. Display campagnes zijn ontworpen voor grootschalig bereik. In tegenstelling tot Google Ads, waar de distributie beperkt is tot Google-zoekpartners en derden, maakt een open internet display-platform het mogelijk om de campagne breder te verspreiden.
Bij Conversive zijn we de specialist in Display advertising. Hiervoor gebruiken wij Quantcast omdat dit bij de doelstellingen van onze klanten past en omdat het betere resultaten levert. Via Quantcast hebben we bij diverse klanten de campagnevorm van prospecting en retargeting toegepast .
Met de prospecting campagne wordt eerst de potentiële doelgroep in kaart gebracht. De insteek hierbij is zichtbaarheid creëren via open internet waar er display advertenties worden getoond bij websites met interesse bij potentiële nieuwe klanten. Hiervoor heeft de pixel van Quantcast de websitebezoekers geanalyseerd en zogenoemd ‘’Interest Based Audiences’’ opgebouwd met First-Party Data.
Wanneer er genoeg data behaald is, start er meteen een retargeting campagne om opnieuw de doelgroep te bereiken.
AI wordt voor diverse diensten en tools gebruikt in online marketing. Conversive gebruikt AI en data driven model bij Google Ads, Microsoft Ads, Display en Social.
Benieuwd hoe AI werkt voor andere platformen en hoe Conversive het inzet? Lees dan hier onze blogs over Real Time insights & AI en Affiliate marketing & AI.
Martijn Zoetebier
Group Director Business Development & MD Conversive
+31(0)36 200 21 30
m.zoetebier@conversive.nl