Hoe AI het rendement uit display advertising verbeterd
- Wandana Raghoenath
Quantcast is een technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in het verzamelen en analyseren van gegevens over het internetpubliek en het leveren van inzichten in het gedrag van internetgebruikers aan adverteerders en publishers. Quantcast biedt een display platform en tools aan voor het begrijpen van online doelgroepen, het meten van de effectiviteit van digitale marketingcampagnes en het optimaliseren van reclame-uitgaven. Lees snel verder over de producten en diensten van Quantcast.
Quantcast verzamelt gegevens over internetgebruikers via verschillende kanalen, waaronder websites, mobiele apps en andere digitale platforms. Deze gegevens worden geanalyseerd om inzicht te krijgen in:
Quantcast biedt adverteerders de mogelijkheid om gerichte advertentiecampagnes uit te voeren op basis van de verzamelde gegevens over het online publiek. Door middel van geavanceerde targeting-technologieën kunnen adverteerders hun advertenties richten op specifieke doelgroepen die hoogstwaarschijnlijk geïnteresseerd zijn in hun producten of diensten.
Quantcast biedt tools en dashboards waarmee uitgevers en adverteerders de prestaties van hun digitale activiteiten kunnen volgen en analyseren. Deze tools stellen gebruikers in staat om belangrijke statistieken zoals:
Quantcast maakt gebruik van geavanceerde dataverzamelings- en analysemethoden, waaronder machine learning en kunstmatige intelligentie, om nauwkeurige inzichten te leveren over het gedrag van internetgebruikers. Het AI model voorspelt welke doelgroepen het meest geneigd zijn om te kopen.
Verder optimaliseert het campagnes om betrouwbare zakelijke resultaten op grote schaal te ontgrendelen. Quantcast streeft ernaar om adverteerders en uitgevers te helpen bij het maximaliseren van de effectiviteit van hun digitale marketing- en reclame-inspanningen door middel van data-gedreven inzichten en oplossingen.
Quantcast uit haar diensten in display campagnes. Display campagnes zijn ontworpen voor grootschalig bereik. In tegenstelling tot Google Ads, waar de distributie beperkt is tot Google-zoekpartners en derden, maakt een open internet display-platform het mogelijk om de campagne breder te verspreiden.
Bij Conversive zijn we de specialist in Display advertising. Hiervoor gebruiken wij Quantcast omdat dit bij de doelstellingen van onze klanten past en omdat het betere resultaten levert. Via Quantcast hebben we bij diverse klanten de campagnevorm van prospecting en retargeting toegepast .
Met de prospecting campagne wordt eerst de potentiële doelgroep in kaart gebracht. De insteek hierbij is zichtbaarheid creëren via open internet waar er display advertenties worden getoond bij websites met interesse bij potentiële nieuwe klanten. Hiervoor heeft de pixel van Quantcast de websitebezoekers geanalyseerd en zogenoemd ‘’Interest Based Audiences’’ opgebouwd met First-Party Data.
Wanneer er genoeg data behaald is, start er meteen een retargeting campagne om opnieuw de doelgroep te bereiken.
AI wordt voor diverse diensten en tools gebruikt in online marketing. Conversive gebruikt AI en data driven model bij Google Ads, Microsoft Ads, Display en Social.
Benieuwd hoe AI werkt voor andere platformen en hoe Conversive het inzet? Lees dan hier onze blogs over Real Time insights & AI en Affiliate marketing & AI.
Martijn Zoetebier
Group Director Business Development & MD Conversive
+31(0)36 200 21 30