Trendata: De kracht van AI in market intelligence

Vandaag duiken we dieper in de praktijk met Trendata, een AI-gedreven platform voor market intelligence. We bekijken hoe Trendata AI gebruikt om bedrijven te helpen slimmere beslissingen te nemen en hun marketingstrategieën te optimaliseren.

 

Trendata: AI-gedreven marktintelligentie

Trendata verzamelt en analyseert voortdurend enorme datasets van online oriëntatiegedrag, met meer dan 5 miljard dagelijkse zoekopdrachten én alle beschikbare social data. Zonder de juiste bewerkingsslagen kun je daar feitelijk niks mee. Dankzij geavanceerde AI-algoritmen worden deze complexe datasets omgezet in waardevolle inzichten over consumentengedrag, trends en marktontwikkelingen en uitgeleverd in een dashboard

Waarom dit relevanter is dan ooit?

In de dynamische wereld van vandaag is het voor bedrijven cruciaal om op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen in hun markt. De meeste bedrijven ontbreekt het aan overzicht en inzicht. Trendata, een AI-gedreven platform voor market intelligence, biedt eigenlijk de perfecte oplossing.

Maak kennis met je ideale klant

Stel je voor dat je een kledingwinkel hebt. Trendata onthult dat er in de oriëntatie via Search en Social de komende maanden een verhoogde interesse is, naar zomerjurken met een bloemetjespatroon.

De regionale vraag is het hoogst in Gelderland, er wordt verfijnd op merk en bepaalde afbeeldingen worden vaker geliked of gepind. Met deze informatie kun je je marketingstrategie en campagnes perfectioneren.

Een bekend postorderbedrijf lanceerde enkele jaren geleden een grootschalige marketingcampagne op TV en via Out-of-Home. Lachende modellen flitsen door het beeld en waren te zien op abri’s in jurkjes met een dierenprint.

Een complete mismatch met het oriëntatiegedrag van consumenten. De vraag en trendontwikkeling naar dierenprintjes was nihil, op dat moment waren jurkjes met stippen dé grote trend.

Een stap voor op de rest

Trendata gaat verder dan het presenteren van data uit het verleden. Dankzij geavanceerde AI-algoritmen voorspelt het platform toekomstige trends en signaleert het potentiële risico’s. Zo ben je altijd een stap voor op de concurrentie en kun je proactief inspelen op veranderingen in de markt.

Marketing die raakt

De inzichten van Trendata helpen bedrijven om effectieve campagnes te ontwikkelen die volledig zijn uitgelijnd op marktvraag, klantbehoeften en marktpositie t.o.v. de concurrent. Bedrijven kunnen daarmee het rendement uit hun marketing en mediabudget drastisch verbeteren. Het gaat hier letterlijk om het juiste product, met de juiste kenmerken, op het juiste moment promoten via de juiste kanalen.

Tijd is geld

Trendata’s AI automatiseert tijdrovende taken, zoals het analyseren van grote datasets. Hierdoor bespaar je kostbare tijd en kan je marketingteam zich focussen op strategische inzichten en marketingcampagnes die écht impact maken.

Met Trendata aan je zijde ben je in staat om slimmere beslissingen te nemen, je marketingstrategieën te optimaliseren en je concurrentie voor te blijven. Stiekem zijn we wel een beetje trots op het feit dat Trendata ook onderdeel is van Linehub. Daardoor kunnen we vanuit Conversive direct inzichten toepassen om jouw marketing te optimaliseren en je business direct te verbeteren.

Benieuwd naar meer Marketing AI toepassingen? In het volgende deel van onze AI-reeks bespreken we de kracht van AI in affiliate marketing. 

AI in marketing intelligence, Trendata: De kracht van AI in market intelligence

Martijn Zoetebier

Group Director Business Development & MD Conversive

+31(0)36 200 21 30

[email protected]