Consumer brands

Consumer marketing bij consumentenmerken focust  zich van oudsher hoofdzakelijk op verkoop via het retailkanaal. Sinds enkele jaren bewegen merken steeds meer naar  Direct-to-Consumer (D2C) verkopen. Dit komt voort uit de volgende vier redenen: 

  1. Om betere inzichten te krijgen in de kenmerken van de doelgroep en behoeften.
  2. Om de controle over merkervaring te behouden.
  3. Om de propositie te kunnen differentiëren naar diverse doelgroepen.
  4. Om verkopen te stimuleren.  

Plan een consult

Plan een consult

Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op om een vrijblijvend consult te plannen.

direct to consumer, Consumer brands

Brand performance analyseren

Alles begint met relevant zijn en blijven voor de klant die je wilt aanspreken. Om te bepalen wie die klant is, leunen merkeigenaren nog vaak op traditionele methoden, zoals marktonderzoek. Het nadeel hiervan is dat conclusies worden gebaseerd op intenties. Dat zegt niets over wat consumenten daadwerkelijk doen.

Tegenwoordig kan dat een stuk slimmer. Brand performance kan worden gemeten met real-time market insights. Hiermee ben je altijd op de hoogte van waar jouw merk mee wordt geassocieerd, hoe populair je merk is ten opzichte van anderen en/of de vraag naar je merk en producten.

Als je dat eenmaal weet, ben je in staat om ijzersterke merkcampagnes op te zetten. Campagnes waarmee je veel beter aansluit op de daadwerkelijke behoeften van je klant. Minder aannames, meer datagedreven inzichten waarmee je engagement en tractie realiseert. Op basis van real-time data in combinatie met website events en conversie data kunnen we lookalike audiences modelleren. Ook plannen we hoeveel ideale klanten we nog meer via D2C verkopen voor je kunnen bereiken.

Benieuwd hoe jouw klant je merk écht ziet?

Plan een gratis consult en we vertellen je er alles over!

direct to consumer, Consumer brands

Martijn Zoetebier

Managing Director Conversive & Group Director Business Development

+31(0)36 200 21 30

[email protected]