De zorgverzekeringsmarkt kenmerkt zich als een zeer competitieve en sterk gereguleerde markt, met hoge concurrentie en een korte periode om prospects te activeren tot overstappen. Dit verklaart de noodzaak van de zorgverzekering-campagnes, waar in een korte periode maximale resultaten moeten worden behaald.
De laatste zeven weken van het jaar waarin overgestapt kan worden, kent een eindejaarscampagne met een hoog jaarbudget waar een duidelijke strategie nagestreefd moet worden om de hoogste performance te waarborgen en de concurrentie voor te blijven.
Advies zonder verplichting?
Gezamenlijk doel- en procesgericht werken.
Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.
Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten. Met ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten is het één van de grootste financiële dienstverleners in Nederland.
Uitdaging
De zorgverzekering campagne is een periode waarin geen ruimte is voor fouten. In
een korte tijd van 7 weken moet de gehele jaardoelstellingen gerealiseerd worden.
1,5 miljoen Nederlanders stapten over in 2021-2022. De uitdaging was om
zoveel mogelijk zorg aanvragen te realiseren via het affiliate kanaal.
Oplossing
Als online marketing specialist hebben de experts van Conversive veel ervaring met onder andere het beheren van affiliate campagnes. Een nauwe samenwerking tussen marketeer, netwerk, adverteerder en publisher is van belang voor het succesvol uitvoeren van affiliate marketing. Geen affiliate(website) of adverteerder is hetzelfde.
Met een nieuw verzekeringsproduct van Nationale-Nederlanden en een grote beperking van de voorwaarden in het affiliate programma, lag een grote uitdaging voor ons.
Door proactief te schakelen met uitsluitend kwalitatieve publishers, het affiliate netwerk en Nationale-Nederlanden, hebben we goede posities weten te bemachtigen, diverse affiliate deals vormgegeven en een efficiënt programma neergezet.
Resultaten
In de forecast is rekening gehouden met de opgelegde beperkingen met betrekking tot de concurrerende campagne vergoeding en de gewenste type affiliate publishers. In achtneming met deze beperkingen is een groei van 10% verwacht ten opzichte van de uitgevoerde zorgverzekering-campagne het jaar daarvoor (2022-2023 vs 2021-2022), destijds ook uitgevoerd en beheerd door de experts van Conversive.
De uitgevoerde strategie heeft een meer specifieke en daardoor kleinere doelgroep benadert, waarbij het slagings-potentieel hoog lag. Het behaalde verkeer tijdens de zorgverzekering-campagne 2022-2023 bedraagt 10% van het totale behaalde verkeer gedurende de campagne het jaar ervoor. Desondanks is een stijging van 265% gerealiseerd in het aantal zorg-aanvragen voor Nationale-Nederlanden.
Meer info?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw specifieke doelstellingen?
Neem vrijblijvend contact op met onze online marketing specialisten als je vragen over onze diensten hebt, meer informatie over deze case wil of interesse hebt in een gratis Google Ads audit.